vrijdag 27 september 2013

Welkom in de wondere wereld van Ebay

Ebay is een groot, online winkelparadijs en wordt ook wel gezien als het internationale Marktplaats. Veel items komen bijvoorbeeld uit China en zijn daardoor ontzettend goedkoop. In deze blogpost geef ik jullie tips voor het online shoppen op Ebay.
Een volgende post over Ebay zal gaan over alle dingen die ik inmiddels al via Ebay heb gekocht.

Voordat je iets op Ebay kunt bestellen heb je twee dingen nodig; een Ebay account en Paypal. Paypal is een veilige, online manier om dingen te betalen. Je kunt ervoor kiezen om geld op je Paypal te storten en via daar te betalen, maar wat nog veel simpeler is, is wat ik doe. Ik heb mijn Paypal aan mijn gewone rekeningnummer gekoppeld waardoor mijn aankopen automatisch van mijn gewone bankrekening afgehaald worden.

Tips
  • Kijk naar de feedback van verkopers. Alles boven de 98% is sowieso betrouwbaar. Heeft een verkoper een lager percentage? Kijk dan eens waarom dat zo is, en maak dan je keuze of je wel of niet bij die verkoper wilt bestellen.
  • Kijk verder dan je neus lang is. Geweldig leuke oorbellen gezien? Grote kans dat als je kernwoorden uit de titel in de zoekbalk plakt, je diezelfde oorbellen veel goedkoper kunt vinden.
  • Beslis voor jezelf of je op items wil bieden ja of nee. Zelf bied ik nooit, geen idee waarom niet. Daarom klik ik bovenaan op 'buy now.' Op die manier krijg je alleen items te zien die je direct kunt kopen.
  • Wanneer je dingen koopt die duurder zijn dan (omgerekend) 22 euro, heb je kans op douanekosten. Om dit te voorkomen kun je dus beter geen dure items bestellen, hoewel de kans dat juist jouw pakketje eruit wordt gepikt vrij klein is. 
  • In de linker menubalk kun je je wensen aangeven. Zelf klik ik meestal 'free shipping' aan. Dan toont Ebay alleen resultaten die gratis worden verzonden, ideaal!
  • De verzending duurt helaas bijna altijd lang, vooral wanneer je bestelling vanuit China moet komen. Stress dus niet als je je item na twee weken nog niet hebt, dit is normaal. 
  • Kijk goed naar de maattabellen! Aziatische maten zijn nou eenmaal kleiner dan Europese, en het zou zonde zijn als je daardoor iets hebt besteld wat niet past. 
  • Plaats leuke items in je wishlist. Mijn huidige wishlist bestaat uit meer dan dertig items! Wanneer ik van mezelf weer iets mag bestellen, hoef ik alleen maar naar mijn wishlist te gaan en de items in mijn karretje te doen. Super handig! Een wishlist kun je ook met vrienden delen. Op die manier kunnen anderen zien wat jij graag nog hebben wilt.


Link naar Ebay: http://www.ebay.com/

* Via de Paypal site kun je een hoop informatie vinden. Lees die eens rustig door, het kan handig zijn!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten