woensdag 5 februari 2014

Living: Room tour


Hoi allemaal!
Vandaag laat ik jullie de plek waar ik het grootste deel van mijn tijd spendeer zien; mijn kamer.
Ik woon nog bij mijn ouders omdat ik voltijd studeer en daardoor geen tijd heb voor een vaste baan. 
En zoals iedereen weet, kun je zonder salaris niet uit huis.
Op kamers wil ik sowieso niet, omdat ik geen zin heb om in andermans rotzooi te moeten leven.
Afgelopen zomer heb ik (bijna) alle zilveren details in mijn kamer vervangen door wit en roze.
Het is ook hoe ik mijn woning later voor me zie. Ik houd van lichte kleuren met enkele gekleurde accenten.
Als ik mijn kamer nu zou moeten veranderen en ik zou een groot budget hebben.. dan koos ik voor een lichtere kleur behang, zou ik de vloer wit schilderen en zou ik investeren in een heerlijk tweepersoonsbed.
Toch ben ik tevreden met wat ik nu heb, kijk je met me mee?



De foto's zijn in de zomervakantie gemaakt. Niet alles staat meer op precies die plek, maar in grote lijnen klopt het nog wel. De lelijke zwarte laptop op mijn bureau is nu gelukkig vervangen door een wit exemplaar dat mooier bij mijn interieur past.


Allereerst een 'overview' foto. Deze foto heb ik gemaakt terwijl ik voor mijn kledingkast stond. Zoals je kunt zien is mijn kamer vrij ruim. Zo'n 16 vierkante meter. Dit is dan ook één van de redenen dat ik dit niet snel op zal geven voor een studentenkamer.


Dit gezellige hoekje is voor mijn kledingkast, bij mijn grote raam. Er zitten hier 3 ramen op een rij, en aan de andere kant van mijn kamer zit nog een piepklein raampje. Heerlijk veel licht dus!
De kastjes komen van de Kwantum, evenals de rolgordijnen, tekst en geurkaarsen.
De glazen vaasjes in het andere kastje komen van de Xenos en heb ik gedecoreerd met witte en roze bloemen van Groenrijk, een tuincentrum. Het fotolijstje met mijn hondje erin, heb ik ooit weten te scoren op een rommelmarkt voor slecht 50 cent! Je ziet de details nu niet goed, maar ik vind hem erg mooi.




Detailfoto's van bovenstaand hoekje..



Deze schattige, neppe (lekker makkelijk) plantjes komen ook van de Groenrijk en staan in mijn vensterbank.


Dit leuke dienblaadje staat op het witte kastje in de hoek onder mijn vensterbank.



Hier zie je de kledingkast waar ik het eerder over had. Hij is vrij klein, dus ik heb de rest van mijn spullen in een andere kast op onze overloop opgeslagen. Toch zou ik deze kast niet meer in willen ruilen.. Ik heb hem namelijk zelf opgeknapt. Het ding was spuuglelijk en stond voor een prikkie op Marktplaats. Uren ben ik bezig geweest met het opknappen, maar oh wat vind ik hem mooi geworden!
Achter die kast heb ik fotografietijdschriften, kookboeken en andere tijdschriften opgeslagen.


Wanneer je een stapje naar links zou doen (in gedachten..) is dit wat je ziet. 
Een deel van mijn bureau!


Naast mijn bureau staat een witte vaas met enkele nepbloemen erin. Ook staat er een grijze tijdschriftenbak vol met cupcake- en taartideeën, mjumm!
Mijn bureau heb ik zelf ontworpen en in elkaar gezet samen met mijn vader. Hij is precies naar mijn wens gemaakt. De rechterkant gebruik ik om te studeren en de linkerkant is een soort kaptafel geworden. Het rechterkastje is op maat gemaakt voor grote schoolmappen en in de linkerkast bewaar ik bovenin mijn schoolboeken en onderin mijn gewone boeken. 
Op mijn bureau staat een schitterende Riverdale lantaarn gevuld met kaarsen en nepbloemen.


De krat onder mijn bureau is gevuld met mijn dvd's, super handig! Hij komt van de Kantum en ik kreeg hem vorig jaar cadeau. Het 'Enjoy' balkje op mijn bureau is een balk waarbij iedere letter een klein laatje is. Hierin bewaar ik mijn meest gedragen armbanden en de wat grotere oorbellen.


Wanneer je vanaf mijn bureau weer een stapje naar links doet, kom je bij mijn deur. Naast de deur staat mijn megagrote loungestoel. Hij zit heerlijk, maar ik merk dat ik hem vaker gebruik als dumpplaats voor de schone was wanneer ik te lui ben het in de kast te hangen.
Deze stoel, mijn bureaustoel en het zwarte barokken kastje dat je ziet, komen allemaal van de 'Barok Company' in Duiven. Dit is de link naar hun website: http://www.barokcompany.com/
* Let wel op: de spullen zijn prijzig, maar staan niet vermeld op de website. 

Je ziet hier ook mijn spuuglelijke, hoogbejaarde televisie en het kleine raampje waar ik al eerder over sprak. Oh, en het waterbakje voor Mimi, mijn hondje.



Zoals te zien is op onderstaande foto, ben ik een ramp in bedden opmaken. Op deze foto zat er ook geen dekbed in mijn hoes, omdat het enorm warm was. Aan het hoofd van mijn bed staat een 9-vaks kastje van de Praxis. Er zaten oorspronkelijk lelijke, gekleurde mandjes in, maar die heb ik er snel uitgehaald. De bovenste vakjes heb ik gevuld met kleine mandjes waar ik mijn parfum en andere kleine prulletjes in bewaar.


Detailfoto van mijn kastje.


Hier zie je de fantastische, kuche, inhoud van het kastje. Eigenlijk staat het vol met spullen die verder nergens bij pasten, hoewel ik alle spulletjes wel erg leuk vind.


Als laatste zie je de wand boven mijn bed. Er hangt een canvasdoek van de enige persoon waar ik al jaren fan van ben: Michael Jackson. Ik bezocht ooit een fandag waar ik dit canvas kocht. Ik heb er veel geld voor neergelegd, maar vind het doek nog steeds erg mooi. Het is ook wat volwassener dan mijn hele kamer vol te hangen met posters uit de Hitkrant ;)
Ook heb ik een decoratie-ring opgehangen vol met kleine hangertjes. Die ringen zijn onder andere bij de Blokker en Xenos te krijgen en je kunt er, zoals je ziet, hele leuke dingen mee doen!



Dat was het dan!
Wat vind jij van mijn kamer? Laat het me weten, ik ben zeer benieuwd!
Liefs, Susie












2 opmerkingen:

  1. Leuke kamer! Vooral mooi met de witte details en bloemetjes (:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kamer, groot ook! Ben stiekem wel een beetje jaloers haha.Die stoel is trouwens echt heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen