zaterdag 14 december 2013

Creative gift wrapping ideas

Met de naderende Kerstdagen ben ik altijd druk met het inpakken van cadeautjes, super leuk om te doen! Ik vind het leuk om mijn eigen pakjes voor anderen herkenbaar te maken. Dit doe ik door eigen papier, labels, lint enzovoorts te halen. Er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden en daarom laat ik je in deze post 7 leuke ideeën zien. Enjoy!

1. Rendier
Hoe schattig is deze Rudolf die je maakt van een washandje en knutselartikelen?


2. Krantenpapier
Papier van kranten kun je gebruiken om mee in te pakken. Saai? Nee juist niet! Maak het af met mooi lint of andere decoraties: hallo originaliteit!


3. Muzikaal
Een muzikaal talent in de familie/vriendenkring? Verras hem/haar eens met een cadeautje dat ingepakt is in bladmuziek. Extra leuk: kies het favoriete muziekstuk van die persoon!


4. Een beetje groen
Maak de pakjes net een beetje leuker met kleine takjes van een dennenboom. Dennenappels en touw maken zo'n pakje helemaal af!




5. Om op te eten
Vaak kun je in taartenwinkels/groothandels witte, vrij truttige onderzetters halen. Deze worden normaliter gebruikt om gebak op te presenteren, maar zijn ideaal als cadeaulabel of extra decoratie. Ook leuk: schrijf er een Kerstquote of gedicht op!


6. Zakdoekje leggen, ehhh.. knopen
Deze tactiek werkt vooral goed met vierkante pakjes. Soms zijn zakdoeken te klein en is het handiger om een grote doek, T-shirt of andere stof te gebruiken. De techniek is simpel: uiteindes bovenop samenpakken en er dan een knoop inleggen. Cute!


7. Wol
Deze decoratietechniek vergt veel tijd, maar is wel super leuk! Voor de feestdagen zou je ook met rood, zilver, groen en andere Kerstkleuren kunnen werken. Houd het papier hier wel simpel bij, anders wordt het al gauw te druk.


~~~~~~

Hoe ik het zelf vorig jaar deed.. (foto)

Vorig jaar maakte ik gebruik van bruin postpapier dat speciaal voor Kerst was. Daarbij gebruikte ik rode labels en twee verschillende soorten lint: Crème met rood en een crèmekleurig lint van kant. De twee kleine langwerpige pakjes bovenop zijn wat minder goed en netjes ingepakt. Dit komt omdat deze voor de honden waren! Die kregen met Kerstmis een lekker bot.

Dit jaar pak ik mijn cadeautjes in met glimmend paars, blauw en zilver. Super knallend en vooral erg opvallend. Over mijn Kerst dit jaar zal ik het binnenkort nog uitgebreid hebben. Houd mijn blog daarvoor dus in de gaten!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten