maandag 23 december 2013

Food: mijn Kerstmenu



Alweer een blogpost over Kerst? Mjaaa, I'm -not- sorry! Ik houd van Kerstmis. Van de gezelligheid, familie, pakjes en natuurlijk het lekkere eten! Hieronder laat ik jullie het Kerstmenu zien dat ik op eerste kerstdag met mijn moeder ga maken. Wanneer er een online recept van te vinden is, zet ik deze er natuurlijk bij! Enjoy

Trio van amuses

We beginnen het diner met een trio van kleine amuses:
- Bloemkoolroom in een glaasje  ~ KLIK
- Een carpacciobonbon  ~ KLIK
- Een gevulde pastaschelp

Soepje erbij

Na de amuses serveren we twee verschillende soorten soep: Paprikasoep en een tomaten- crèmesoep. De paprikasoep wordt gemaakt van oranje paprika's en is volgens mij een recept uit de kerstfolder van de Hoogvliet.



Borreltje 

Tussendoor serveren we een framboos-rosé scroppino. Dat is een soort cocktail, erg lekker! Op deze manieren kunnen we het voedsel een beetje laten zakken terwijl het hoofdgerecht rustig kan worden afgemaakt. Het recept komt uit de Lidl folder.




Hoofdgerecht

Door verschillende wensen, diëten en allergieën, moeten wij voor een ruime keuze zorgen. Het hoofdgerecht komt er dan als volgt uit te zien:
Vlees: kant en klare kalkoen van de AH & Beenham met ananas- rozemarijnsaus ~ KLIK
Aardappel: Aardappeltoefjes en 2 soorten Gratin (beiden kant en klaar, makkelijk!)
Groente: Stoofpeertjes, gevulde tomaat met boursin, asperges met ham

Nagerecht

We maken een dienblad met daarop van alles wat: kant en klaar ijs in een klein glaasje (assortiment, Lidl), mini appeltaartjes, champagne roomijs (assortiment Boni) en fruitbakjes ~ KLIK



Klinkt goed, vind je ook niet? Wat eet jij deze Kerst? 


1 opmerking:

  1. Dat klinkt zeker goed! 1e kerstdag gourmetten wij hier, met veel vlees en salades, we gaan aardappeltjes uit de oven erbij maken, ik denk een caprese salade (zoiets), gevulde tomaten, eieren, filodeegpakketjes met spinazi en feta. Noem het maar op :) En tweede kerstdag eet ik bij mij vriend, wat ik daar eet is nog een verassing. Wij verzorgen in ieder geval het toetje; tiramisu!

    BeantwoordenVerwijderen